Wednesday, September 2, 2020

Resepi Biskut Oat Crunchy Mudah

Jumpa lagi di blogopsi.com blog yang sederhana ini. hari ini aku ingin kongsikan resepi biskut oat Crunchy yang sangat sedap. biskut ini sangat sesuai bila disediakan dikala hari raya. saya menerima resipi ini dari rakan blogger tapi aku lupa blog dia, jadi aku minta maaf ya.

Artikel Berkaitan:



belum dewasa sangat suka dengan kuih ini dan setiap hari raya datang niscaya meminta aku untuk menyediakan. resepi ini yang akan aku share ini sangat gampang dan sangat sesuai untuk camilan di rumah.
 biskut ini sangat sesuai bila disediakan dikala hari raya Resepi Biskut Oat Crunchy Mudah

Resepi Biskut Oat Crunchy

jom pribadi saja kita layan resepi dibawah.

Bahan A

  • 200 gm gula perang
  • 250 gm butter
  • 2 biji telur
  • 220 gm gula pasir
  • 1 tsp vanilla
Bahan B
  • 250 gm tepung red rose
  • 1 sudu kecil serbuk penaik
  • 1 sudu kecil soda bikarbonat
  • 1 sudu kecil garam halus
Bahan C
  • 100 gm chocolate kuliner - dicincang kasar
  • 200 gm oatmeal
  • 50 gm walnuts - dibakar
  • 200 gm chocolate chips
  • 100 gm almond nibs - dibakar
Cara Buat Biskut Oat

1. pada materi A, pukul gula pasir, gula perang dan butter hingga kembang. lalu masukan vanilla bersama telur satu persatu. selepas tu putar hingga rata.

2. pada materi B, sediakan bekas atau mangkuk lalu satukan dengan materi C dan gaul hingga rata. kalau sudah rata campurkan dengan materi A dan gaul hingga menjadi doh.

3. siapkan loyang pembakar yang sudah digris lalu sudukan doh tadi ke dalam loyang dan bakar pada panggangan bersuhu 160'C selama lebih kurang 20 minit.

4. tamat sekali, bila warna dah nampak elok boleh diangkat dan sejukan terlebih dahulu sebelum disimpan di bekas kedap udara.

Nota:
resepi biskut oat crunchy yang aku share ini mungkin agak manis anda boleh kurangkan gula mengikut citarasa dan hingga jumpa di resepi sedap seterusnya.

Related Posts

Resepi Biskut Oat Crunchy Mudah
4/ 5
Oleh