Thursday, March 29, 2018

Resepi Kerabu Mangga Gampang Dan Sedap

Hello pembaca blogopsi semua, apa khabar sihat ke? dah usang ni aku tak berkongsi resepi saya sangat rindu dengan blog ini seperti rindu seorang kekasih yang usang tidak berjumpa hihihi... apabila kita bercakap pasal kesihatan tentulah tidak jauh dengan kuliner kan dan hari ini aku nak berkongsi salah satu antara kuliner sihat iaitu resepi kerabu mangga.

makanan ini mungkin sudah tidak aneh lagi di indera pendengaran orang Malaysia kan? biasanya kerabu mangga dihidangkan sebagai kuliner sampingan atau bagi mereka yang mencuba diet. kuliner ini sangat sihat lantaran ianya guna bahan-bahan yang segar menyerupai mangga muda, tomato, dan udang kering.
kan dan hari ini aku nak berkongsi salah satu antara kuliner sihat iaitu resepi kerabu ma Resepi Kerabu Mangga Praktis dan Sedap


Resepi Kerabu Mangga


baru-baru ini aku menciptakan kerabu mangga sangat simple dan resepi ini aku sanggup dari mak.. hehehe kuliner ini yaitu kegemaran kaum hawa kerana biasanya kaum hawa lebih peduli dengan kesihatan. 

saya sangat suka rasa kerabu mangga ni dianya da rasa manis, masam, rangup, dan pedas memang cukup rasa, yang mungkin itulah sebab kenapa kerabu mangga ini sangat popular. apabila anda nak cuba buat jom semak resepinya dibawah ini..

Bahan-Bahan
  • 2 biji mangga muda - hiris
  • 4 biji cili padi - hiris
  • 2 sudu besar udang kering goreng
  • 2 sudu besar kacang goreng
  • 1 kuntum bunga kantan - hiris
  • 1 biji bawang merah - hiris
  • 1 sudu besar sos ikan
  • 1 sudu kecil gula
  • 1 biji tomato - hiris
  • 1 biji cili merah 
  • limau
Cara Membuat Kerabu Mangga

#1. gaul mangga bersama udang kering, bawang merah, bunga kantan, tomato, dan kacang. lalu masukkan sos ikan dan gula selepas itu gaul sampai rata.

#2. selesai sekali, perah limau dan hias dengan cili merah, bunga kantan, dan kacang. hidangkan..emmmm sedap dan simple aje ni..
kan dan hari ini aku nak berkongsi salah satu antara kuliner sihat iaitu resepi kerabu ma Resepi Kerabu Mangga Praktis dan Sedap

beberapa hari lepas aku juga sudah berkongsi resepi kerabu lain menyerupai resepi kerabu telur dadar. demikianlah resepi kerabu mangga yang aku kongsikan dan apabila bermanfaat sila share kepada mitra atau keluarga anda, selamat mencuba.

Related Posts

Resepi Kerabu Mangga Gampang Dan Sedap
4/ 5
Oleh