Friday, April 6, 2018

Resepi Kerabu Telur Dadar Sangat Sedap Dan Simple

Salam buat semua pengunjung blog aku yang tak seberapa ini yang menjadi penyimpanan koleksi resepi kegemaran sendiri dan juga sebagai rujukkan untuk ibu-ibu, kakak-kakak, dan adik-adik yang tengah mencari resepi. hari ini aku ingin berkongsi resepi kerabu telur dadar yang sangat gampang dan simple je.

memang bila kita sebagai perempuan mesti tak lari dari cakap wacana makanan, sibuk pasal diet, dan juga resepi. resepi yang aku kongsikan ini sangat sesuai untuk orang yang sedang berdiet kerana makanan ini tak banyak mengandungi kalori dan kolesterol jadi boleh lah apabila kita memasukkan makanan ini sebagai salah satu antara makanan sihat.

Salam buat semua pengunjung blog aku yang tak seberapa ini yang menjadi penyimpanan kolek Resepi Kerabu Telur Dadar Sangat Sedap dan Simple

Resepi Kerabu Telur Dadar


apabila aku fikir banyak sudah aku berkongsi di blog ini dan bulan hadapan blog ini sudah berumur 2 tahun dari kali pertama saya menulis resepi di blog ini. terima kasih, untuk semua pengunjung blogopsi.com kerana blog ini tetap eksis sampai sekarang kerana anda semua. saya harap blog ini akan terus eksis hingga masa hadapan.

berkongsi ilmu dan tips memasak yang ada disamping membuatkan talenta aku dalam memasak dan juga blog ini amat membantu aku untuk mencapai resepi yang dikehendaki apabila diperlukan. kembali ke resepi, kerabu telur dadar yang sangat ringkas juga tidak memakai minyak tetapi digantikan dengan mentega.

Salam buat semua pengunjung blog aku yang tak seberapa ini yang menjadi penyimpanan kolek Resepi Kerabu Telur Dadar Sangat Sedap dan Simple

yang paling aku suka dari kerabu ini ialah disamping simple juga murah kosnya, jom kita layan resepinya dibawah ini..

Bahan-Bahan
  • 3 - 4 biji telur ayam *
  • 1 sudu teh lada putih Aji-Shio *
  • sedikit garam * {tanda * dicampur semua sekali dan dikocak-kocak}
  • 3 urat kacang panjang - potong pendek
  • 3 biji cili padi - potong nipis
  • 1 biji cili merah - cincang halus
  • 1 biji bawang besar - belah 2 dan hiris sederhana tebal
  • 30 gm daun selum - hiris halus
  • sedikit butter - untuk menggoreng telur
 Cara Membuat Kerabu Telur Dadar

#1. panaskan kuali dan cairkan sedikit butter sekadar supaya telur tidak menempel pada kuali kemudian goreng dadar telur (campuran telur, sedikit garam, lada putih) tetapi jangan terlalu nipis ye..

#2. apabila telur sudah masak angkat dan hiris nipis-nipis kemudian campurkan dengan semua materi yang tersisa tadi, gaul sekejap hingga semua rata.

#3. siap untuk dihidangkan..
Salam buat semua pengunjung blog aku yang tak seberapa ini yang menjadi penyimpanan kolek Resepi Kerabu Telur Dadar Sangat Sedap dan Simple

sebenarnya teras utama dari resipi ini adalah dengan menggunakan bahan yang masih segar dan sihat. jadi anda boleh berkreativiti dengan guna bahan lain seperti tomato, daun kesom atau bunga kantan. demikianlah resepi kerabu telur dadar yang aku kongsikan biar bermanfaat dan hingga jumpa di entry seterusnya.

Related Posts

Resepi Kerabu Telur Dadar Sangat Sedap Dan Simple
4/ 5
Oleh