Monday, October 12, 2020

Resepi Biskut Coklat Chip Berkacang Mudah

Hari ini aku ingin kongsikan Resepi Biskut Coklat Chip Berkacang. resepi ini aku dapatkan dari rakan yang membawa semasa berkunjung ke rumah saya. setelah aku mencuba ternyata rasanya sangat pedas dengan rasa bagus bercampur masin yang sangat lazat di pengecap dan aku terus meminta resepi.

aku sebetulnya sudah cukup usang menyimpan resepi ini dan impian untuk menciptakan biskut coklat chip ini bertambah apabila aku menerima jemputan saudara di Johor. sebagai hadiah untuk saudara aku menciptakan biskut coklat chip ini.
Hari ini aku ingin kongsikan Resepi Biskut Coklat Chip Berkacang Resepi Biskut Coklat Chip Berkacang Mudah

Resepi Biskut Coklat Chip Sedap

Biskut ini juga sangat sesuai kalau disediakan dikala hari raya dan biskut nestum sebagi makanan utama. anda boleh membacanya disini "Resepi Biskut Nestum Sedap".  jom kita layan resepi dibawah

Bahan-Bahan

  • 180 gm butter
  • 150 gm tepung naik sendiri
  • 100 gm tepung gandum
  • 80 gm gula kaster
  • 80 gm chocolate chips
  • 100 gm kekacang - almond, sunflower seeds
  • 59 gm cornflakes - ramas kasar
  • 50 gm shortening
  • 1/2 sudu kecil soda bicarbonate 
  • 1/2 sudu kecil garam
Cara Buat Biskut Coklat Chips
Hari ini aku ingin kongsikan Resepi Biskut Coklat Chip Berkacang Resepi Biskut Coklat Chip Berkacang Mudah

#1: putar gula dan butter hingga berkembang. lalu masukan shortening dan kacau.

#2: satukan garam, soda bicarbonat, dan semua tepung-tepung. lalu masukan ke dalam adunan mentega selepas tu kacau rata.

#3: masukan segala kacang, coklat chips, dan cornflakes lalu kacau rata. dengan memakai sudu. sudukan adunan sehingga berbentuk menyerupai biji guli. 

#4: siapkan loyang dan lengserkan dengan sedikit butter dan sudukan adunan tadi kedalam loyang. diberi sedikit jarak kerana biskut akan mengembang.

#5: final sekali, bakar memakai panggangan bersuhu 160 drajah celcius selama lebih kurang 20 minit atau hingga masak.

jangan lupa biarkan sejuk dikala hendak disimpan dan sekian resepi biskut coklat chip berkacang yang aku kongsikan dan hingga jumpa di artikel seterusnya.

Related Posts

Resepi Biskut Coklat Chip Berkacang Mudah
4/ 5
Oleh