Monday, August 17, 2020

Resepi Aiskrim Sumi [Jelly Paling Viral]

Semalam aku berbual dengan rakan dan ia berkata apakah engkau tahu masakan yang tengah popular pada masa ini? aku jawab saja bahawa aku tidak tahu dan rakan aku menjelaskan wacana aiskrim sumi yang kata ia tengah viral di masyarkat malaysia.

Akhirnya, aku meminta resepi aiskrim sumi jelly yang tengah viral ini dan terus saja aku cuba membuatnya sendiri dan alhamdulillah ternyata aku cerdik juga membuatnya. kini ni memang ramai orang menciptakan aiskrim sumi. bahkan, jikalau aku buka facebook niscaya gambar aiskrim sumi muncul didepan mata.
Semalam aku berbual dengan rakan dan ia berkata apakah engkau tahu masakan yang tengah p Resepi Aiskrim Sumi [Jelly Paling Viral]

Resepi Aiskrim Sumi

aku juga cuba bertanya kepada google dan ramai juga yang sudah share resepi aiskrim sumi ni. aiskrim ini sangat sesuai bila dimakan dikala animo panas dan bila anda ingin membelinya seharga RM 0,30 untuk satu batang.

aiskrim ini juga nampak colorfull lantaran ada sumi/ jelly di dalamnya yang niscaya nampak sedap bila dimakan. jom kita eksklusif sahaja layan resepi dibawah.

Bahan-Bahan

  • 1 tin susu pekat manis
  • 1,5 liter air putih yang sudah dimasak
  • 1 tin susu cair
  • sumi jelly secukupnya - aku gunakan 3 paket
  • garam secukupnya
Cara Membuat Aiskrim Sumi/ Jelly
Semalam aku berbual dengan rakan dan ia berkata apakah engkau tahu masakan yang tengah p Resepi Aiskrim Sumi [Jelly Paling Viral]

1. campurkan susu pekat, susu cair, garam, dan air ke dalam periuk dan masak hingga mendidih

2. siapkan bekas yang berbeza dan masukan sumi/jelly ke dalam bekas tadi dan asingkan 

3. hancurkan sumi atau belah menjadi beberapa bahagian mengikut selera atau anda boleh juga menambahkan nata de coco pun boleh

4. sudukan sumi ke dalam plastik aiskrim secukupnya. lalu masukan adonan susu yang sudah di masak tadi, ikat lalu goncangkan dan letakan di atas pinggan.

5. final sekali, bekukan sumi ke dalam freezer hingga benar-benar beku dan sedia untuk dimakan.

Nota:
resepi aiskrim sumi/ jelly ini sangat gampang dan belum dewasa juga suka. tapi, bagi anda yang tenagh berdiet tak sesuai lantaran sangat tinggi gula dan kalori.

Related Posts

Resepi Aiskrim Sumi [Jelly Paling Viral]
4/ 5
Oleh

1 comments:

October 10, 2020 at 9:08 PM delete

ayo segera bergabung dengan kami hanya dengan minimal deposit 20.000
dapatkan bonus rollingan dana refferal ditunggu apa lagi
segera bergabung dengan kami di i*o*n*n*q*q

Reply
avatar