Tuesday, March 10, 2020

Resepi Spaghetti Carbonara Cheese Paling Sedap

Hari ini saya ingin share resepi spaghetti carbonara yang sangat gampang dan masakan ini sangat sesuai untuk orang bujang atau bawah umur kerana tak boleh menunggu usang untuk menyiapkanya. resepi yang saya guna ini simple je dan dijamin sedap.

bagi korang yang tidak pernah memasak boleh sikit-sikit kena berguru masuk dapur untuk berguru masak. biasanya saya selalu order spaghetti carbonara jikalau tidak ingin memasak. tapi, saya terkena muak kerana nak cari yang sedap susah sangat.
Hari ini saya ingin share resepi spaghetti carbonara yang sangat gampang dan masakan ini san Resepi Spaghetti Carbonara Cheese Paling Sedap

Resepi Spaghetti Carbonara


sebenarnya, saya sanggup resipi ini dari rakan facebook dan saat saya lihat saya ingin terus mencuba di dapur. memang gampang resepi ini kerana tidak memerlukan masa yang usang untuk menyediakanya. jom kita layan resepi sedap dibawah.

Bahan-Bahan

  • 1/2 paket spaghetti
  • 6 ulas bawang putih - potong dadu
  • 1 biji bawang besar - potong dadu
  • 3/4 tin mushroom soup
  • 2 batang sosej ayam
  • lada hitam
  • parmesan cheese
  • 500 ml susu segar
  • 1/4 paket ayam kisar
  • mix herb
  • gara secukupnya
Cara Membuat Spaghetti Carbonara

1. mula-mula rebus spaghetti hingga lembut selama lebih kurang 20 minit kemudian masukan sedikit minyak dan garam saat merebus

2. panaskan minyak dalam kuali kemudian tumis bawang puith dan bawang besar hingga harum. masukan ayam kisar dan jikalau sudah separuh masak masukan juga sosej

3. kemudian masukan mushroom soup bersama susu segar dan jikalau kuah terlalu pekat boleh tambahkan dengan air atau susu segar.

4. lepas tu masukan lada hitam, mix herb, dan garam kemudian gaul rata. taburkan sedikit cheese dan gaul hingga rata. matikan api dan spaghetti carbonara siap untuk dihidangkan.

bagaimana gampang sahaja kan resepi spaghetti carbonara cheese ini dan hingga jumpa di resepi sedap berikutnya ya.

Related Posts

Resepi Spaghetti Carbonara Cheese Paling Sedap
4/ 5
Oleh