Monday, March 2, 2020

Resepi Biskut Jejari Roti Coklat Lazat

hello, apa khabar. aku harap anda semua sihat semoga selalu boleh menyediakan kuliner sedap untuk keluarga. okay, hari ini aku ingin kongsikan resepi biskut jejeri roti coklat yang pastinya sedap. Ramadan sebentar lagi datang dan biksut jejari coklat sangat sesuai untuk menu kuih raya.

sebenarnya, bukan saja masa hari raya malah aku sering membuatnya di hari biasa kerana ianya senang dan tak menjemukan macam biskut raya lainya. masa hari raya memang dikala yang sesuai untuk cuba macam-macam resepi.
 aku harap anda semua sihat semoga selalu boleh menyediakan kuliner sedap untuk keluarga Resepi Biskut Jejari Roti Coklat Lazat

Resepi Biskut Jejari Roti Coklat


sebenarnya, biskut jejari coklat sudah banyak yang share juga kat cik google. memang sedap dan senang sahaja menciptakan resepi ini dan aku lihat rakan-rakan blogger kebanyakan sudah expert untuk menciptakan kuih raya.

hari raya tahun lepas aku selalu order biskut jejari coklat ni kerana masa itu aku tak tahu cara membuatnya. biskut ini juga sangat popular di masyarakat Malasyia kerana ramai orang yang order dan repeat order berkali-kali walau selepas hari raya.

mungkin anda yaitu salah satu orang yang sering order biskut ini ketika hari raya tiba. tapi, kini anda tak perlu lah membuang wang dan lebih baik menciptakan sendiri di rumah. jom kita layan resepi biskut jejari roti coklat sedap dibawah.

Bahan-Bahan
 aku harap anda semua sihat semoga selalu boleh menyediakan kuliner sedap untuk keluarga Resepi Biskut Jejari Roti Coklat Lazat


  • 1 pek nestum original
  • 500 gm coklat masakan 
  • 1 pek besar roti high 5
Cara Membuat Biskut Jejari Coklat


1. mula-mula potong bahagian tepi roti memakai gunting. kemudian potong panjang-panjang dan kemudian potong dua plak. jadi sekeping roti boleh sanggup 14 senang potongan.

2. siapkan dulang untuk memperabukan roti dan roti yang sudah di potong tadi di atur diatas dulang. sesuaikan semoga tidak berlapis-lapis lantaran kesudahannya nanti kurang rangup

3. bakar roti tadi selama lebih kurang 15 minit pada suhu 120'C dan ingat jangan hingga roti berwarna hitam. cukup hingga roti berwarna kuning-kuning gitu.
 aku harap anda semua sihat semoga selalu boleh menyediakan kuliner sedap untuk keluarga Resepi Biskut Jejari Roti Coklat Lazat

4. okay, kini cairkan coklat dengan cara double boiler yaitu masukan coklat dalam mangkuk kemudian masukan ke dalam periuk berisi air mendidih dan rebus coklat sambail mengkacau hingga cair
 aku harap anda semua sihat semoga selalu boleh menyediakan kuliner sedap untuk keluarga Resepi Biskut Jejari Roti Coklat Lazat

5. kalau coklat sudah mencair boleh celupkan roti yang sudah dibakar tadi dan letakan dalam mangkuk berisi nestum dan golek-golekan hingga rata dan biskut jejari coklat siap untuk dihidangkan.

Akhir Kata...

menciptakan kuih raya sendiri memang sangat menyenangkan kerana boleh menghemat wang dan inilah resepi biksut jejari roti coklat yang aku kongsikan dan hingga jumpa di resepi sedap berikutnya ya.

Related Posts

Resepi Biskut Jejari Roti Coklat Lazat
4/ 5
Oleh