Thursday, July 19, 2018

Resepi Sandwich Sardin Paling Sedap Dan Mudah

Assalamualaikum sudah usang aku tak makan ikan, hari ini aku ingin berkongsi resepi sandwich sardin sedap. sudah usang aku tahu cara buat sandwich sardin ni. tetapi bila buat sendiri rasanya biasa sahaja. tetapi selepas makan sandwich yang mitra aku kongsikan kat FB, rasanya sangat sedap.

yang paling aku suka dari resepi ini yaitu kerana sangat gampang dan ringkas, malah rasanya semua orang tau buat sandwich sardin. sebenarnya, aku malas untuk kongsikan resepi ini kerana aku fikir semua orang niscaya lah tahu cara buatnya.

tetapi, beberapa hari lepas aku sanggup E-mail dari pembaca blogopsi.com yang masih di dingklik sekolah. dianya meminta aku untuk berkongsi resepi ini. aku sangat terharu bila ada belum dewasa yang mahu rajin mencar ilmu menciptakan resepi-resepi ringkas macam ini.
Assalamualaikum sudah usang aku tak makan ikan Resepi Sandwich Sardin Paling Sedap dan Mudah

Resepi Sandwich Sardin


sebenarnya, aku tengok kat cik google sudah banyak yang berkongsi resepi ini. tetapi aku fikir lain orang lain cara dan resepinya. tetapi aku mempercayai resepi yang mereka kongsikan niscaya lah sedap kerana sudah di ubah sesuaikan dengan kretiviti masing-masing.

mungkin anda tertanya "kenapa banyak blogger yang susah-susah buat resepi lalu mereka kongsikan resepi kreativitinya kat blog?" mungkin jawapan setiap blogger berbeza tetapi bagi aku sendiri sangat gembira dan berbangga apabila resepi yang aku buat boleh membantu orang lain.

sepakat kembali ke resepi, resepi yang aku kongsikan ini lebih kepada belum dewasa yang gres mencar ilmu memasak, jadi pastinya sangat gampang ringkas. jom kita layan resepinya dibawah..
Assalamualaikum sudah usang aku tak makan ikan Resepi Sandwich Sardin Paling Sedap dan Mudah

Bahan-Bahan

  • 1 tin sardin saiz besar
  • 4 ulas bawang merah - hiris
  • 2 labu bawang besar - kupas dan cincang dadu
  • 4 biji cili merah
  • 1 buku roti
  • 1 biji timun - hiris nipis
  • 1 ikat daun salad
  • 1 biji tomato buah - hiris nipis
  • butter secukupnya
  • 4 sudu besar mayonis
  • garam secukupnya
  • 1 biji limau nipis
  • minyak masak 
Cara Membuat Sandwich Sardin

1. ambil 1 tin sardin lalu pisahkan kuah dan tulang kerana kita hanya akan mengambil isi, lalu hancurkan isi sardin dan ketepikan sekejap.

2. panaskan minyak dalam kuali lalu tumis bawang besar yang sudah di cincang dadu, lalu masukkan isi sardin yang sudah dihancurkan tadi.
Assalamualaikum sudah usang aku tak makan ikan Resepi Sandwich Sardin Paling Sedap dan Mudah

3. perahkan limau nipis ke dalam materi yang dimasak tadi dan kacau sampai kering. lalu masukkan cili merah dan garam secukupnya. kacau sampai rata lalu matikan api dan gaul dengan mayonaise.
Assalamualaikum sudah usang aku tak makan ikan Resepi Sandwich Sardin Paling Sedap dan Mudah

4. final sekali, sapukan butter pada roti lalu letakkan timun, tomato, daun salad, dan sardin. tutupkan dengan roti. 

resepi ini sangat sesuai untuk dicuba apabila anda belum dewasa yang memasak sendiri kerana jauh dari ibu bapa. apabila resepi ini bermanfaat sila share kepada mitra atau keluarga anda, selamat mencuba.

Related Posts

Resepi Sandwich Sardin Paling Sedap Dan Mudah
4/ 5
Oleh