Friday, September 18, 2020

Resepi Biskut Cornflakes Madu Gampang Dan Sedap

Salam, hari ini aku ingin kongsikan kuih raya yang paling gampang dan menjadi kegemaran belum dewasa yaitu resepi biskut cornflakes madu mudah dan sedap. mengapa dinamakan Biskut Cornflakes alasannya yaitu ianya memakai madu dan cornflakes sebagai materi asas.

belum dewasa memang suka kuih ini berbeza dengan aku yang tidak berapa gemar biskut jenis ini. tidak usang lagi hari raya datang dan belum dewasa niscaya meminta aku untuk menyediakan biskuit ini dan kalau Anda mempunyai anak tidak ada salahnya untuk menyediakan biskuit ini dikala hari raya nanti.
 hari ini aku ingin kongsikan kuih raya yang paling gampang dan menjadi kegemaran anak Resepi Biskut CORNFLAKES Madu Praktis dan Sedap

Resepi Biskut Cornflakes Madu

resepi ini sangat gampang dan sangat sesuai sebagai masakan camilan dirumah dan jom kita layan resepi yang menjadi favorit belum dewasa ini.

Artikel Berkaitan:


Bahan A

  • 1 cawan madu
  • 125 gm butter
  • 1/2 cawan brown sugar
Bahan B
  • 1 cawan kismis
  • 1 kotak cornflakes Nestle 500 gm
  • 1 cawan badam cincang panggang/ gajus
Bahan Hiasan
  • ceri merah dan ceri hijau di potong kecil
  • mangkuk kertas kecil
Cara Buat Biskut Cornflakes Madu
 hari ini aku ingin kongsikan kuih raya yang paling gampang dan menjadi kegemaran anak Resepi Biskut CORNFLAKES Madu Praktis dan Sedap

1. siapkan kuali dan panaskan semua materi A hingga butter cair. bila butter sudah benar-benar cair masukan semua Bahan B dan gaul hingga rata.

2. siapkan mangkuk kertas kecil dan sudukan adunan ke dalam mangkuk kertas kecil tadi. lalu hiaskan dengan irisan ceri hijau dan ceri merah.

3. selepas tu bakar dalam panggangan bersuhu 170'C selama lebih kurang 10 minit atau hingga masak.

4. selesai sekali, sejukan terlebih dahulu dan disimpan dalam bekas kedap udara.

bagaimana Resepi biskut cornflakes madu ini sangat gampang kan? hingga jumpa di resepi selanjutnya ya dan jangan lupa untuk terus berkunjung ke blogopsi.com kerana aku akan menulis resepi sedap lebih banyak lagi.

Related Posts

Resepi Biskut Cornflakes Madu Gampang Dan Sedap
4/ 5
Oleh