Thursday, February 28, 2019

Rahsia Cara Menciptakan Teh Tarik Sedap Ala Kedai Mamak

Hello jumpa lagi pembaca setia blogopsi.com, aku teringat semenjak aku pertama menulis di blog ini aku tak pernah berkongsi resipi minuman apapun dan hari ini aku ingin kongsikan cara menciptakan teh tarik sedap ala mamak.

ada tak orang Malaysia yang tak pernah minum teh tarik? jika ada mungkin kerana orang tersebut memang tak suka dengan amis teh tarik. tapi untuk orang yang tak suka teh tarik kasihan betul orang tu alasannya yaitu teh tarik ini yaitu minuman paling popular di Malaysia dan niscaya rasanya sedap tambah-tambah lagi apapila pergi minum di kedai-kedai mamak.

teh tarik dari kedai-kedai mamak memang sudah popular kerana rasanya yang sangat sedap. tapi apabila kita buat teh tarik dirumah mesti tidak menjadi menyerupai dikedai mamak. apa hal ni, resepi rahsia apa yang mereka gunakan?
 aku teringat semenjak aku pertama menulis di blog ini aku tak pernah berkongsi resipi min Rahsia Cara Membuat Teh Tarik Sedap Ala Kedai Mamak

Cara Buat Teh Tarik Sedap

padahal aku pernah tengok macam mana mereka buat biasa saja teh, susu air panas, kacau-kacau dan tarik. memang ramai orang cerdik buat teh tarik tapi tak ramai yang cerdik buat rasa original teh tarik yang sama macam dikedai-kedai mamak.

aku sendiri biasanya bila teringin minum teh tarik yang sedap mesti pergi ke kedai mamak bahkan sudah menjadi rutin harian alasannya yaitu aku sudah ketagih rasa teh tarik mamak. tapi selepas aku tahu rahsia resepi yang sedap aku tak perlu lagi kesana kerana aku boleh buat sendiri dirumah.

mesti anda juga ingin boleh buat sendiri dirumah kan? jom kita layan resepinya dibawah

Bahan-Bahan

  • susu pekat dan susu cair
  • serbuk teh
  • air secukupnya
  • secubit garam
  • periuk
Cara Penyediaan

1. mula-mula masukan air kedalam periuk bersama teh dan susu lalu masak sampai menididih atau air menjadi pekat dan wangi teh mulai naik.

2. rasakan air teh dan sesuaikan manisnya lalu masukan secubit garam, selepas tu padamkan api dan tuangkan teh tarik kedalam cawan sebelum dihidangkan.

mesti anda bertanya apa materi rahsia itu? materi rahsia itu yaitu secubit garam, alasannya yaitu secubit garam sanggup menunjukkan rasa lemak-lemak pada teh dan lebih sedap. tapi ingat materi rahsia ini jangan bagi tahu ke orang lain ya.

okay, itulah cara menciptakan teh tarik sedap yang aku kongsikan untuk anda pembaca setia blogopsi.com dan smapai jumpa di entry selanjutnya.

Related Posts

Rahsia Cara Menciptakan Teh Tarik Sedap Ala Kedai Mamak
4/ 5
Oleh