Sunday, October 7, 2018

Resepi Spaghetti Prego Meatball Mudah

Hari ini aku ingin kongsikan resepi west yang sangat sedap dan gampang iaitu resepi spaghetti prego meatball. aku kongsikan resepi ini kerana melihat iklan iklan prego yang lazat. resepi ini memang gampang tapi ada beberapa pembaca blogopsi yang tidak tahu cara menyediakanya.

biasanya, aku sesekali dalam 1 bulan menciptakan makanan West, aku memang menggemari makanan West tetapi aku lebih suka makanan ala melayu alasannya ialah rasanya lebih sesuai dengan pengecap kerana memakai bahan-bahan rempah yang cukup banyak.
Hari ini aku ingin kongsikan resepi west yang sangat sedap dan gampang iaitu resepi spaghet Resepi Spaghetti Prego Meatball Mudah

Resepi Spaghetti Prego


sudah pelbagai resepi spaghetti yang aku cuba dan aku kongsikan di blog ini, anda boleh melihatnya dibawah :

semuanya gampang dan sedap. saya teringat, saat pertama kali mencuba menciptakan spaghetti, aku bimbang apakah aku boleh berjaya tapi ternyata memang mudah. bawah umur kalau sudah makan spaghetti niscaya minta lagi dan lagi.

aku sendiri tidak tahu semenjak kapan spaghetti mula popular di Masyarakat Malaysia. tetapi makanan ala Itali ini memang sudah populer di seluruh dunia. bahkan, kalau anda tanya kepada sesiapa sahaja niscaya tahu asal dari spaghetti ini.

di samping spaghetti ada satu makanan asal Itali yang sudah populer juga iaitu Pizza, mungkin dimasa hadapan aku ingin berkongsi resepi pizza juga. jom kita layan resepinya dibawah :;
Hari ini aku ingin kongsikan resepi west yang sangat sedap dan gampang iaitu resepi spaghet Resepi Spaghetti Prego Meatball Mudah

Bahan-Bahan
  • 1 packet spaghetti - masak atau rebus dan toskan
  • 10 biji cendawan butang dakam
  • 1 tin sos spaghetti prego
  • 16 bebola daging lembu ( 1 auns setiap satu )
  • sayuran dan cili api (bila nak pedas)
  • capsicum
Cara Membuat Spaghetti Prego

1. masukkan sos paghetti, bebola daging, cendawan, dan sayuran atau capsium dan cili (bila suka) masak sampai mendidih atau menggelegak memakai api sederhana. 

2. lepas tu kecilkan api dan tutup periuk lalu masak lagi selama lebih kurang 20 minit, kacau sekali-kala.

3. final sekali, masukkan spaghetti yang sudah di toskan tadi kedalam pinggan dan tuangkan sos meatball tadi ke atas spaghetti tadi. 

resepi spaghetti prego ini akan lebih sedap kalau taburkan parutan keju parmesan, kalau resepi ini bermanfaat sila share dengan klik media umum dibawah kepada mitra atau keluarga anda. selamat mencuba!

Related Posts

Resepi Spaghetti Prego Meatball Mudah
4/ 5
Oleh