Friday, December 13, 2019

Resepi Acar Timun Mentah Sedap

Hari ini aku ingin kongsikan resepi acar timun mentah, masakan ini sangat cepat disediakan dan rasanya pula sedap dan tak manjemukan. acar timun mentah paling sesuai jika dimakan bersama nasi tomato, nasi perisa, atau nasi minyak.

Artikel Berkaitan:



acar timun mentah ini ialah antara sayur yang biasa disediakan dalam majlis kenduri dan dalam majlis aqiqah. acar ini cukup berminyak alasannya ialah kandungan cuka yang tinggi. memang menyediakan acar timun ini gampang sekali tapi harus ada keseimbangan rasa masam manisnya.
Hari ini aku ingin kongsikan resepi acar timun mentah Resepi Acar Timun Mentah Sedap

Resepi Acar Timun Mentah


untuk menyediakan acar timun ini memerlukan waktu lebih kurang 10 minit sahaja dan resepi yang aku buat ini untuk sajian 7 orang. jom pribadi sahaja kita layan resepi sedap dibawah.

Bahan-Bahan

  • 8 sudu besar cuka
  • 2 biji bawang besar
  • 4 sudu besar gula
  • 2 biji cili merah
  • garam secukupnya
  • 1/2 biji nenas
  • 3 biji timun

Cara Penyediaan

1. mula-mula bersihkan nenas dari kulitnya lalu hiris nipis. bersihkan timun dan buang bahagian kulit. selepas tu cakar bahagian luar timun memakai garfu dalam garis memanjang. lalu hiris nipis.

2. hiris nipis cili merah dan bawang merah.

3. simpulan sekali, gaulkan semua materi tadi bersama gula, cuka, dan garam secukupnya hingga sekata dan acar timun mentah Istimewa siap utnuk di hidangkan.

saat menciptakan acar timun jangan tambahkan air alasannya ialah timun dan buah nenas akan keluar air selepas dibancuh bersama bahan-bahan tadi. dan hingga jumpa diresepi sedap seterusnya.

Related Posts

Resepi Acar Timun Mentah Sedap
4/ 5
Oleh

1 comments:

January 26, 2020 at 11:54 PM delete

Numpang promo ya Admin^^
ajoqq^^com
mau dapat penghasil4n dengan cara lebih mudah....
mari segera bergabung dengan kami.....
di ajopk.club....^_~
segera di add Whatshapp : +855969190856

Reply
avatar