Saturday, December 21, 2019

Resepi Acar Buah Istimewa Paling Sedap

Resepi Acar Buah Paling Sedap adalah resepi yang dipejari bebuyutan yang dipelajari dari emak. saya termasuk orang penggemar acar dan hampir 1 bulan sekali saya biasanya membeli di pasaran. tapi acar dipasaran rasa lebih kepada bagus dari yang dipelajari dari emak.

bulan mulia sebentar lagi datang semoga keadaan anda sihat semoga sanggup menjalani berpuasa dengan lancar. menyerupai biasa jika saya balik mak mesti buat acar buah ni. saya sangat suka acar buatan emak lantaran rasa mesti berbeza mana nak sama dengan air tangan mak aku.
Resepi Acar Buah Paling Sedap adalah resepi yang dipejari turun Resepi Acar Buah spesial Paling Sedap

Resepi Acar Buah Sedap


acar buatan mak saya amat harum dengan rempah-rempah disamping manis-manis buah, pedas-pedas cili padi dan cuka. bersama-sama sudah banyak yang share resepi acar buah ni dan berdasarkan saya semuanya sedap. tapi resepi yang ingin saya share ni sangat istimewa.

untuk membuatnya saya tambahkan beberapa buah-buahan jeruk modern. resepi ini sangat gampang dan boleh disediakan dalam sekejap. jom kita layan resepi dibawah.

baca juga: resepi acar ikan masin kurau

Bahan yang saya gunakan adalah buah jeruk tapi berpulang pada resepi masing-masing ye kerana ada yang memakai belimbing kecut. (anggaran dalam 3 cawan buah jeruk)

Bahan Rempah

  • 2 ulas bawang putih @
  • 4 ulas bawang merah kecil @
  • 1 inci halia @ (tanda @ tumbuk lumat)
Bahan Lain
  • 1 sudu besar serbuk kari daging
  • minyak masak
  • 3 sudu besar cili blender
  • bijan - goreng kering
  • 2 sudu besar tomato puri
  • cuka
  • kayu bagus dan bunga lawang
  • garam dan gula secukupnya

Cara Membuat Acar Buah

1. mula-mula panaskan minyak lalu tumis materi kayu manis, cili blender, dan bunga lawang hingga wangi.

2. masukan tomato puri bersama serbuk kari dan kacau sekejap. selepas tu masukan materi lain dan kacau hingga rata. lalu perasakan dengan gula dan garam.

3. simpulan sekali, kacau sekejap, angkat dan taburkan dengan bijan. acar buah lebih sedap dihidangkan bersama nasi tomato.

bila sudah cukup rasa masamnya tak perlulah letak cuka. bagaimana gampang sahaja kan resepi acar buah yang saya kongsikan ni? hingga jumpa di resepi sedap berikutnya ye.

Related Posts

Resepi Acar Buah Istimewa Paling Sedap
4/ 5
Oleh

1 comments:

January 26, 2020 at 11:54 PM delete

Numpang promo ya Admin^^
ajoqq^^com
mau dapat penghasil4n dengan cara lebih mudah....
mari segera bergabung dengan kami.....
di ajopk.club....^_~
segera di add Whatshapp : +855969190856

Reply
avatar