Saturday, August 1, 2020

Resepi Udang Goreng Tepung Rangup Dan Mudah

Resepi Udang Goreng Tepung ialah kuliner kegemaran aku kerana rasanya sangat rangup dan membuatnya juga mudah. biasanya jikalau beli di kedai kuliner khas thailand kita boleh jumpai resepi sedap ini dan harganya ialah RM 3.5 untuk sepinggan atau 6 ekor udang goreng celup tepung.

Artikel Berkaitan:


belum dewasa suka dan hubby sangat dengan udang goreng tepung ini. bahkan, jikalau aku kat pergi ke pasar niscaya meminta aku untuk membeli udang. jikalau anda ingin menciptakan udang goreng tepung tak susah hanya sahaja diharapkan masa agak usang untuk penyediaanya.

Resepi Udang Goreng Tepung

Resepi Udang Goreng Tepung ialah kuliner kegemaran aku kerana rasanya sangat rangup dan  Resepi Udang Goreng Tepung Rangup dan Mudah

udang goreng tepung akan terasa lebih rangup apabila dihidangkan panas-panas dan juga semakin sedap. biasanya aku menggoreng udang ini dibiarkan bengkok tapi anda boleh juga di goreng lurus menyerupai Ebi Tempura. Jom kita layan resepi udang goreng tepung rangup dibawah.

Bahan-Bahan
Resepi Udang Goreng Tepung ialah kuliner kegemaran aku kerana rasanya sangat rangup dan  Resepi Udang Goreng Tepung Rangup dan Mudah


  • 80 gm tepung gandum
  • 25 ekor udang
  • 1 sudu kecil baing powder
  • 100 ml air
  • sedikit kunyit (bila ingin udang berwarna putih tak perlu letak kunyit)
  • sedikit garam

Cara Membuat Udang Goreng Tepung

1. siapkan mangkuk atau bekas kemudian masukan garam bersama baking powder dan tepung gandum. masukan air dan kacau hingga rata dan biarkan selama 30 minit sebelum dipakai atau boleh juga dimasukan ke dalam freezer.

2. bersihkan udang hingga benar-benar higienis kemudian keringkan udang dengan kitchen tissue dan pastikan semua bahagian udang benar-benar sudah kering.

3. panaskan minyak yang banyak kerana nanti biar udang boleh karam dikala digoreng. pegang bahagian ekor udang dan celupkan udang kedalam bancuhan tepung.

4. pada bahagian ekor tak bersalut tepung pun tak ape. kemudian masukan kedalam minyak yang sudah panas tadi dan goreng hingga warnanya anggun atau keperangan.

5. final sekali, angkat dan toskan, biar lebih sedap hidangkan bersama sos pencicah atau cos cili thai, mayonis.

Note:

1. biar dikala menggoreng tidak meletup pastikan semua bahagian udang yang bersalut tepung benar-benar kering.

2. bancuhan tepung jangan terlalu cair biar boleh menempel pada udang.

3. jikalau ingin menggoreng udang menjadi luruh hiris menyerong bahagian bawah udang dan buat 3 - 5 hirisan bergantung kepada saiz udang.

resepi udang goreng tepung rangup ini akan lebih sedap jikalau dihidangkan panas-panas dan hingga jumpa diresepi selenjutnya.

Related Posts

Resepi Udang Goreng Tepung Rangup Dan Mudah
4/ 5
Oleh

2 comments

August 21, 2020 at 11:23 PM delete


Izin promo ya Admin^^

Bosan gak tau mau ngapain, ayo buruan gabung dengan kami
minimal deposit dan withdraw nya hanya 15 ribu rupiah ya :D
Kami Juga Menerima Deposit Via Pulsa
- Telkomsel
- XL axiata
- OVO
- DANA
segera DAFTAR di WWW.AJOKARTU.COMPANY ....:)

Reply
avatar
October 10, 2020 at 9:07 PM delete

Numpang promo ya Admin^^
ingin mendapatkan uang banyak dengan cara cepat
ayo segera bergabung dengan kami di ionpk.biz ^_$
add Whatshapp : +85515373217 || ditunggu ya^^

Reply
avatar