Wednesday, January 22, 2020

Resepi Puding Polkadot Fruit Jelly Sedap

hari ini aku sanggup idea untuk menciptakan makanan yang sesuai selera bawah umur dan sudah usang aku tidak menciptakan makanan khas untuk anak-anak. puding polkadot fruit jelly ceria dan berwarna-warni. sebetulnya semenjak 2 hari kebelakangan aku sedikit sibuk kerana banyak urusan yang harus aku siapkan.

entri ini udah aku tulis 2 hari yang kemudian dan gres boleh di publish hari ini, memang agak memenatkan urusan aku ini lantaran mengejar masa tapi namanya amanah kenalah aku laksanakan sebaik mungkin.
hari ini aku sanggup idea untuk menciptakan makanan yang sesuai selera anak Resepi Puding Polkadot Fruit Jelly Sedap

Resepi Puding Polkadot Fruit Jelly


makanan ini sesuai untuk dimakan kalau tengah hari yang panas dan untuk menciptakan puding buah ni bahan-bahan yag dipakai simple dan gampang je dan kalau nak dimakan wajib disejukan terlebih dahulu, barulah sedap.

Artikel Berkaitan:



biasanya puding polkadot fruit jelly ni disediakan untuk majlis dan untuk sajian berbuka puasa pun ok. jom kita layan resepi sedap dibawah

Bahan-Bahan

  • 1 bungkus fruit jelly
  • 350 gm gula pasir
  • 1/2 sudu besar jus Oren Sunquick/ Oren Emulqo
  • 1000 ml susu segar
  • 25 gm serbuk agar-agar
  • 600 ml air
  • 300 ml UHT Whipping Cream
Cara Membuat Puding Polkadot Fruit Jelly

1. mula-mula campurkan susu segar, air, dan serbuk agar-agar kemudian masak hingga mendidih dan kalau sudah mendidih matikan api dan masukan whipping cream dan kacau rata.

2. ambil 800 ml agar-agar, kemudian masukan 1/2 sudu besar jus oren quick dan kacau rata kemudian ketepikan

3. siapkan loyang dan atur fruit jelly diatas loyang. kemudian ambil 400ml agar-agar orange dan tuangkan 1/2 paras fruit jelly ke dalam loyang. 

4. biarkan hingga membeku dan kemudian tuangkan sisa lebihan agar-agar tadi ke dalam loyang dan bairkan membeku.
hari ini aku sanggup idea untuk menciptakan makanan yang sesuai selera anak Resepi Puding Polkadot Fruit Jelly Sedap

5. kemudian atur kembali fruit jelly ke tas lapisan tadi dan semoga lebih lekat boleh cucuk memakai lidi. tuangkan agar-agar susu hingga menjadi penuh dan biarkan membeku lagi.

6. selesai sekali, tuang sisa baki agar-agar orange ke atas lapisan tadi. kalau sudah selesai boleh sejukan didalam peti sejuk/ freezer dan kalau sudah beku siap untuk dihidangkan.

aku ingat pertama kali dikala cuba menciptakan puding dan memang susah sampai-sampai aku minta selalu ditemani oleh mak. bagaimana gampang sahaja kan resepi puding polkadot fruit jelly dan hingga jumpa diresepi berikutnya.

Related Posts

Resepi Puding Polkadot Fruit Jelly Sedap
4/ 5
Oleh

2 comments

January 26, 2020 at 11:54 PM delete

AJO_QQ poker
kami dari agen poker terpercaya dan terbaik di tahun ini
Deposit dan Withdraw hanya 15.000 anda sudah dapat bermain
di sini kami menyediakan 9 permainan dalam 1 aplikasi
- play aduQ
- bandar poker
- play bandarQ
- capsa sunsun
- play domino
- play poker
- sakong
-bandar 66
-perang baccarat (new game )
Dapatkan Berbagai Bonus Menarik..!!
PROMO MENARIK
di sini tempat nya Player Vs Player ( 100% No Robot) Anda Menang berapapun Kami
Bayar tanpa Maksimal Withdraw dan Tidak ada batas maksimal
withdraw dalam 1 hari.Bisa bermain di Android dan IOS,Sistem pembagian Kartu
menggunakan teknologi yang mutakhir dengan sistem Random
Permanent (acak) |
Whatshapp : +855969190856

Reply
avatar